Lucia Pašková: ,,Viac debaty by prospelo."

Nová členka strategickej rady SDA sa dostala k debate trochu nezvyčajným spôsobom. O tom, ako ju debata zaujala aj o svojej vízii hovorí Lucia Pašková.

#Články

Lucia Pašková pôsobila posledných 13 rokov ako executive managing director vo firme Curaden Slovakia s.r.o.. V súčasnosti naďalej zodpovedá za víziu a stratégiu značky Curaprox na Slovensku. Okrem toho je novou členkou strategickej rady SDA. 

 

lucia_paskova_color_1

 

Čo všetko ako firma Curaden na Slovensku momentálne robíte? 

Hlavne predávame zubné kefky Curaprox, teraz to bude už 14. rok. Primárny úmysel našej firmy je, aby si čo najviac Slovákov zachovalo vlastné zuby zdravé do konca života. Snažíme sa vzdelávať ľudí o ústnej hygiene a princípoch, ako si zuby udržať zdravé a predávame produkty, o ktorých si myslíme, že sú na to najvhodnejšie. Popri tom robíme kopec iných aktivít. Keďže jedným z predajných kanálov sú zubní lekári, tak spolupracujeme práve s nimi a snažíme sa ich vyučovať určité soft skills.

 

V rámci projektu Dental Alarm pracujeme s 200 študentami zubného lekárstva ročne, ktorí chodia školiť decká na materské, základné a stredné školy o tom, ako si správne umývať zuby. V roku 2017 sme rozbehli podobný projekt, Eko Alarm, ktorého náplňou je vzdelávanie ako správne triediť, respektíve ako sa správať, aby vzniklo čo najmenej odpadu. Spustili sme zber a zálohovanie našich zubných kefiek. Zo zozbieraných kefiek sa vyrábajú koše na triedenie, ktoré sa umiestňujú na školy.

 

 Čo z toho považuješ za najväčší úspech? 

Záleží, či sa na to pozriem z pohľadu firmy, lebo naša firma je z tých 51 krajín, kde Curaprox funguje, vlastne najúspešnejšia. Z tohto pohľadu je celkom úspech, že Švajčiari preberajú naše kampane a berú si od nás príklad v mnohých veciach, ktoré robíme, čo je tak trochu neštandardné v rámci korporátov.

 

Otázne je, či som na to hrdá - je to super pre svet, keďže ľudia budú mať zdravé zuby, ale možno ešte viac hrdá som na to, ako pracujeme. Keďže robíme každý rok s 200 študentami, ktorí sa stanú zamestnávateľmi, tak učíme našim princípom, napríklad open-book managementu, leadershipu, rovnosti bez nejakej hierarchie a priamej komunikácie pomerne veľkú skupinu ľudí. Na Pohode máme 100 zamestnancov ročne a keď títo ľudia, budúci zubári, vidia, ako sa my správame k nim, tak je tam nejaký predpoklad, že budú mať lepšie pracovné návyky, budú brať zamestnancov ako partnerov, budú sa ich pýtať na spätnú väzbu... cez toto môže byť náš vplyv na slovenskú spoločnosť pomerne veľký.

 

A napokon naše projekty. Eko Alarm je prvý projekt takej dokonalej cirkulárnej ekonomiky na Slovensku. Myslím si, že to mohlo celkom nakopnúť spoločnosť, aby sa tým ľudia začali viac zaoberať. Keď sa pozriem spätne 2 roky dozadu, aká bola ekológia téma vtedy a aká je dnes, tak si myslím, že sme k tomu celkom dobre prispeli.  

  

Chcete čítať viac takýchto textov?

Článok pokračuje nižiše , tu sa prihlasujete na odoberanie našich noviniek:
 
* povinné údaje
 
Prostredníctvom Debatných listov budete od nás dostávať správy o aktuálnom dianí v našej organizácií, odkazy súvisiace s kritickým myslením a informácie o tom, ako ju môžete podporiť. Plánujeme vám ich zasielať raz mesačne. V niektorých mesiacoch vám pošleme dve alebo tri správy ohľadom mimoriadne aktuálnych noviniek.

Sme občianske združenie Slovenská debatná asociácia so sídlom Štúrova 3, 811 02 Bratislava. Vo vzťahu k Vašim osobným údajom vystupujeme v pozícii prevádzkovateľa. Debatné listy môžete prestať odoberať kedykoľvek. Stačí, ak kliknete na link v zápätí posledného mailu, alebo nám napíšete na media@sda.sk.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

 
 

 

 

Ako si sa dostala k debate?

Ja som sa k debate vlastne ani nedostala, len som bola párkrát svedkom. Prvýkrát som sa stretla s debatnou asociáciou asi v roku 2011 alebo 2012, keď ma ako mentorku v rámci projektu aplikovanej ekonómie oslovila partia študentov z Poštovej v Košiciach. Začali sme spolu robiť na jednom ich projekte, s ktorým sa nám podarilo dostať sa až do Nórska. Skončili vtedy celkovo tretí.

 

Ich mentorom bol aj Martin Vojtek z SDA. V noci na hoteli som videla, ako ich Martin, ktorý mal vtedy asi 18 alebo 19 rokov, pripravoval na druhý deň a veľmi sa mi páčilo, ako s nimi pracoval. Bolo vidno veľmi veľký rozdiel v prístupe a v rozmýšľaní. To bol taký môj prvý dojem a povedala som si, že ak toto s ním urobila debata, tak by som naozaj chcela, aby ju malo k dispozícii viacero ľudí. Neskôr som spoznala ďalších debatérov, Martina Dubéciho, Martina Poliačika, Martina Burgera, Jana Buzu a pocit zostal a ešte sa vylepšil.

 

Vždy, keď som sa stretla s ľuďmi, ktorí boli debatéri, mala som dobrý dojem. Spôsob premýšľania, to, aké to je kultivované, ako tí ľudia vedeli držať na uzde emócie, hoci ich v sebe mali... to boli všetko veci, ktoré sa mi veľmi páčili. Hovorila som si, že viac tohto by prospelo. Potom ma zasiahla nejaká kampaň, ja som ju podporila a tak sa to nejako stalo. SDA som potom podporila ešte viackrát a bola som sa pozrieť aj na finále Slovenskej debatnej ligy. Neskôr som sa stretla s Andrejom Schulczom na Bootcampe Nadácie Pontis, kde som bola ako mentorka, a začali sme spolupracovať.

 

IMG_0007

 

 

Prečo si sa rozhodla aj aktívne zapojiť a stať sa členkou správnej rady?

Jednak aktívne pracujem s neziskovkami celkom veľa a jednak ma vždy zaujímali neziskovkové témy skoro viac ako biznisové. Tým, že sa mi podarilo vybudovať pomerne úspešný biznis, tak ma nejakým spôsobom rešpektujú aj ľudia z biznisového prostredia a prepájať tieto dve polia je potom oveľa jednoduchšie, ale je tam ešte veľké pole na prácu. Ja mám takú osobnú tézu, že by sa na Slovensku malo viac podporovať osobné angažovanie a vôbec osobné darcovstvo. Firmy veľakrát niečo podporujú, často len ako marketingový nástroj, ale pri súčasných platoch je tu priestor, aby fungovalo aj nejaké osobné darcovstvo - aj keď sa to týka len určitej skupiny adresátov, ale tá skupina je už dosť veľká. V porovnaní s ostatnými štátmi okolo nás sme na tomto s osobným darcovstvom veľmi zle.

 

Otváranie týchto tém považujem za dôležité a môžem ich otvárať lepšie, keď vidím dovnútra. Okrem toho mám ešte druhú ambíciu, chcela by som, aby za 5 rokov bolo úplne normálne prepojenie medzi biznisom, neziskovkovou sférou, štátnou správou a študentmi. Dnes ešte nie je normálne prepojenie biznis a študenti. Takéto clustre a prepojenia, to je podľa mňa jedna z ciest, ako nielen omladiť prostredie v rámci štátnej správy a samosprávy, ale aj ako sa navzájom tieto svety trošku lepšie pochopia. 

 

Ak nás chcete podporiť aj vy, môžete tak spraviť cez tento odkaz.